26.10.2018
Accès à Springer partiellement coupé – Message d’Alain Schuhl, directeur général délégué à la science du CNRS – 24 octobre 2018
» (…) En pratique : Cette coupure concerne tous les articles non Open Access publiés à partir de 2018. Les…
cnrs.fr/dist, 24 octobre 2018
Continuer la lecture
26.10.2018
Quel avenir pour l’édition scientifique ? [video]
« L’arrivée du numérique a bouleversé la manière dont les chercheurs communiquent et mènent leurs activités de recherche. Pour les différents…
canalsavoir.tv (en collaboration avec Érudit) octobre 2018
Continuer la lecture
26.10.2018
Towards a Plan(HS)S: DARIAH’s position on PlanS
« On 4 September 2018, national science funders from 11 EU countries announced the launch of cOAlition S…
dariah.eu, Eliza Papaki, 25 octobre 2018
Continuer la lecture
26.10.2018
How Students Engage with News: Five Takeaways for Educators, Journalists, and Librarians
« The News Study research report presents findings about how a sample of U.S. college students gather information and engage with…
projectinfolit.org, Alison J. Head, John Wihbey, P. Takis Metaxas, Margy MacMillan, Dan Cohen, Project Information Literacy Research Institute. (October 16, 2018)
Continuer la lecture
26.10.2018
Retraction Watch: We’re officially launching our database
« We’re officially launching the Retraction Watch Database of more than 18,000 retractions, along with a…
retractionwatch.com, Ivan Oransky, 25 octobre 2018
Continuer la lecture