15.03.2018
15.03.2018
Open Science Radio 101
« According to dictionaries “101” refers to introductory lessons or beginners overview or tutorials. Over the course of this podcast we…15.03.2018
University of Cambridge: Electronic Lab Notebooks – for prospective users
« (…) In July/August 2017, following a meeting earlier in the year (‘Paperless research solutions –…15.03.2018
Comment financer l’Open Access ? Un exemple local
« Pour donner une suite concrète à la signature de l’appel de Jussieu, il est nécessaire que les…15.03.2018
Commission des affaires culturelles : Audition sur le rapport intitulé « Voyage au pays des bibliothèques » [Assemblée nationale, vidéo]
« Audition, à la médiathèque Louis Aragon de Rosny-sous-Bois, de M. Erik Orsenna, académicien, et Noël Corbin, inspecteur général des affaires…videos.assemblee-nationale.fr/, Commission des affaires culturelles, 7 mars 2018
15.03.2018
HathiTrust Research Center User Requirements Study White Paper
« This paper presents findings from an investigation into trends and practices in humanities and social sciences research that incorporates text…15.03.2018
Planning, prioritization, and getting things done in arXiv-NG
« The arXiv Next Generation project is an ambitious effort to renew the software that runs arXiv.org for long-term evolvability. In…15.03.2018
5 Tips for Understanding STM Open Access in China
« Open Access (OA) is gaining momentum in China, an STM powerhouse with scholarly research output which now rivals that of…15.03.2018
Automatiser sa veille documentaire scientifique [Support de formation, diaporama]
« 1. Repères généraux sur la veille 2. Concevoir une stratégie de veille scientifique personnelle 3. Panorama et typologie d’outils pour…15.03.2018
Text Data Mining from the Author’s Perspective: Whose Text, Whose Mining, and to Whose Benefit?
« Given the many technical, social, and policy shifts in access to scholarly content since the early days of text data…arxiv.org, Christine L. Borgman, 12 mars 2018, arXiv:1803.04552
15.03.2018